به وبسایت لوتوس شرق خوش آمدید
      .
15 88 57 66     -    05 88 57 66

طراحی بروشور و کاتالوگ 

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ یکی از راه‌های ارتباطی موثر با مشتریان است، که محصولات و خدمات یک شرکت را به شکلی منسجم و جذاب در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بدین منظور طراحی و چاپ کاتالوگ برای انتقال اطلاعات محصولات و خدمات در اقتصاد و تجارت بسیار حائز اهمیت است.

کاتالوگ به مجموعه‌ای از تصویر و نوشتار گفته می‌شود، که وظیفه معرفی محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت را بر‌عهده دارد. کاتالوگ رابطی میان تولیدکننده و مصرف‌کننده است و حاوی ریزترین اطلاعات برای فروشندگان یا واسطه‌های کالا است. یک کاتالوگ شامل خلاصه‌ای از عملکرد مؤسسه یا کارخانه‌ تولیدی، شرح فعالیت‌ها، فهرست کالاهای تولیدی و ریز اطلاعات کالا مانند نام کالا، مدل، شماره، مشخصات فنی، توضیحات ضروری همراه با شکل و تصویر کالا، بیان خدمات ارائه شده توسط شرکت، قابلیت‌های خاص کالاها و وجه تمایز محصولات نسبت به تولیدات مشابه است. درج نشانی، تلفن و پست الکترونیک در کاتالوگ به مخاطب این امکان را می‌دهد تا شناخت بیشتری نسبت به شرکت تولید کننده پیدا کند.

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی بروشور و کاتالوگ

یک طراحی کاتالوگ مناسب، دید جامعی نسبت به محصولات شرکت را به مخاطب ارائه می‌دهد و دید مقایسه‌ای را در مخاطب به ‌وجود می‌آورد؛ به این صورت که با مقایسه محصولات ارائه شده در کاتالوگ مخاطب از لحاظ مدل، کیفیت، قیمت، کاربرد و استحکامی که یک کالا دارد، یکی از آن‌ها را که با شرایط او مطابقت دارد، انتخاب و خریداری می‌کند. چاپ کاتالوگ‌ می‌تواند بصورت چند لت و یا دفترچه‌ای با صحافی پانچ و فنر (سیمی)، چسب گرم و یا منگنه‌ای باشد، که نوع سیمی آن پرهزینه‌تر است.

معمولا در طراحی کاتالوگ مطالب به صورت تیتروار و کلی یا در جدول قرار داده می‌شود، اما در بروشور تمامی اطلاعات یک محصول خاص، شرح کامل امکانات و نحوه استفاده آن آورده می‌شود.

ابعاد مرسوم برای کاتالوگ قطع A4 است. برای چاپ کاتالوگ معمولا از ابعاد استاندارد استفاده می‌گردد تا دور ریز کاغذ به حداقل برسد. البته طراح بسته به سفارش مشتری و یا خلاقیت می‌تواند از ابعاد دیگر نیز استفاده کند. معمولا از تصاویر عکاسی شده از محصولات با کیفیت مناسب در طراحی کاتالوگ استفاده می‌گردد، تا از طریق عکس، مخاطب جذب شود و چون وظیفه کاتالوگ ارائه اطلاعات کلی از تمامی محصولات است، عکس‌ها بار این مسئولیت را برعهده دارند. اما در بروشور وظیفه اطلاع‌رسانی برعهده متن است نه عکس، به همین خاطر تصویر به شکل طراحی یا رسامی و تک‌رنگ نیز آورده می‌شود.

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی بروشور و کاتالوگ

پس از مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ مراحل تکمیلی نظیر روکش‌های سلفونی و یووی، طلاکوبی، برجسته سازی با دستگاه لترپرس و برش دادن کاغذ انجام می‌گیرد. چاپ کاتالوگ پس از طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بر مخاطب تاثیر مستقیم می‌گذارد. طراحی و چاپ کاتالوگ باید توسط فردی که آشنا به امور چاپ است صورت گیرد، تا تمامی مراحل با درصد خطای بسیار پایین انجام شود.

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی بروشور

طراحی بروشور تبلیغاتی به منظور بیان اطلاعات یک محصول خاص صورت می‌گیرد. بی‌شک چاپ بروشور به شکل با کیفیت و بالعکس در تاثیر آن بر مخاطب اثرگذار خواهد بود. تمامی اطلاعات جزئی و خاص یک محصول مانند عملکرد آن، فواید، نحوه مصرف، قابلیت‌های آن نسبت به محصولات مشابه و تنوع رنگ یا شکل آن محصول در طراحی بروشور تبلیغاتی لحاظ می‌شود. ارائه بیشتر اطلاعات در بروشور توسط متن انجام می‌گیرد و تصویر نقش کمی در آن ایفا می‌کند، بنابراین تصویر را می‌توان به شکل طراحی، اسکیس و یا تک‌رنگ ارائه کرد، نه عکاسی.

تفاوت‌های بروشور و کاتالوگ در این است که، یک کاتالوگ شامل تمامی محصولات شرکت یا کارخانه با ریز اطلاعات آن است. اما طراحی بروشور تبلیغاتی برای ارائه اطلاعات یک محصول انجام می‌شود. مشتری پس از مقایسه کلی محصولات در کاتالوگ، اطلاعات کامل محصول مورد نظر خود را از بروشور مطالعه می‌کند. کاتالوگ‌ برای واسطه‌ها، توزیع‌کنندگان و فروشندگان طراحی و چاپ می‌شود، اما طراحی بروشور تبلیغاتی برای مصرف‌کنندگان جزء صورت می‌گیرد. هزینه طراحی و چاپ بروشور کمتر از هزینه‌های‌ کاتالوگ است و توسط کاغذهایی با گراماژ پایین و در تیراژ بالا چاپ می‌گردد.

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی بروشور و کاتالوگ

برای چاپ بروشور از ابعاد استاندار کاغذ استفاده می‌شود تا دور ریز کمتری داشته باشد و از نظر تعداد تا و ترتیب به‌صورت‌های مختلف مانند نوع تک برگ(Flyer)، دو لت (Half Fold)، سه لت (Tri Fold)، چهار لت و بیشتر طراحی و چاپ می‌شود. از لحاظ نوع تا خوردن مدل‌های گوناگونی برای بروشور طراحی می‌گردد، مانند مدل Z که شبیه به این حرف انگلیسی تا می‌خورد، مدل آکاردئونی، مدل رولی (Roll Fold) که لت‌ها از یک سمت به داخل یکدیگر تا می‌خورد، مدل گیت فولد (Gate Folf) که شبیه به دروازه تا می‌خورد یعنی لت وسط دو برابر لت‌های کناری است و لت‌های کناری روی لت وسط می‌نشینند، مدل Parallel و غیره. باید در نظر داشت که نحوه تا خوردن باید به‌گونه‌ای باشد که پس از تا، صفحات مختلف روی هم کاملا منطبق باشد و هم نشینی داشته باشد. به همین منظور معمولا در بروشورهای چندلت، صفحات با چند میلیمتر تفاوت اندازه در عرض طراحی می‌شوند و صفحات داخلی چند میلیمتر کوچکتر از صفحات بیرونی است.

پس از مراحل طراحی بروشور تبلیغاتی و چاپ مراحل تکمیلی نظیر روکش سلفونی و یووی، برجسته سازی، طلاکوبی، بافت دار کردن و برش‌های ساده یا خاص انجام می‌گیرد.

 


برای مشاهده نمونه کارهای انجام شده در این زمینه اینجا کلیک کنید


 

درباره lotusA

گرافيک,گرافيک کامپيوتري,دانلود,عکس,وکتور,فتوشاپ,آموزش فتوشاپ,فونت,طراحي کارت,اسليمي,آرم دانشگاه,تصاوير بک گراند,ايلوستريتور,افترافکت,کليپ آرت,دانلود آلبوم,دانلود براش,گل,آيکن,سربرگ,لوگو,پلاگين,graphic,gfx,persian,cg,computer graphic,stock images,icon,photoshop,vector,free photo,download,free eps,photoshop brush,icons,free clipart,vector art,download,graphic design,logo رشین گرافیک نگاره عکس هنر گرافیک گرافیک سنتی تصویرسازی گرافیک سه بعدی رایانه ای گرافیک دو بعدی رایانه ای گرافیک و چاپ عکاسی نگارگری و مینیاتور نقاشی طراحی خوشنویسی و خطاطی مجسمه سازی صنایع دستی طراحی صنعتی طراحی پارچه و فرش کاریکاتور گرافیک را با طعمی متفاوت تجربه کنید,آموزش,طرح سنتی ایرانی,عکاسی,دانلود تصاویر وکتور,شاتراستوک,طرح لایه باز,ابزار فتوشاپ,کارت ویزیت,براش فتوشاپ,اسلیمی,لوگو,آیکن,فونت,آموزش فتوشاپ,طراحی گرافیک,تصاویر بک گراند,لوگو,سربرگ,فاکتور,تقویم