به وبسایت لوتوس شرق خوش آمدید
      .
15 88 57 66     -    05 88 57 66

طراحی اوراق اداری

  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی اوراق اداری

طراحی اوراق اداری

همانطور که از نامشان معلوم است به مجموعه ای از اوراق یا کاغذهایی که در امور اداری پرسنلی یک کمپانی یا سازمان جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی ، استفاده میگردد ، اوراق اداری میگویند . از آنجا که به دلیل  زیبایی شناختی و هماهنگی هر چه بیشتر آن سازمان یا برند بهتر است این طراحی اوراق اداری به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند .

اداری معمولا شامل :
•    سربرگ یا letter head
•    کارت ویزیت یا business card
•    پاکت نامه یا envelope
•    یادداشت ها یا note

البته موارد دیگری نیز مانند فلش کارت ها، کارت های اعتباریطراحی اوراق اداری، کارت های پرسنلی، فاکتور، فولدر یا پوشه و … وجود دارد که در مجموعه اوراق اداری آورده می شوند، اما به دلیل عمومی نبودن آنها زیاد به آن ها پرداخته نمیگردد. موارد یادشده ممکن است به نیاز تعداد معدودی از متقاضیانطراحی اوراق اداری تهیه و چاپ گردد و شاید باید گفت بسته ست اوراق اداری، به نیاز مشتری بستگی دارد، اما معمولا درطراحی ست اداری  مجموعه ست اوراق اداری شامل ۴ موردی است که در بالا به آن اشاره گردید.

سربرگ:
برگه ای است که بطور معمول در قطع (A4 (7/29 × ۲۱ سانتیمتر ارائه می شود و برای انجامطراحی اوراق اداری امور نامه نگاری ادارات و موسسات یا اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی که امکان حضور در سربرگ را دارند، عبارتند از: نشانه طراحی اوراق اداری و عنوان، نشانی، عناوین مانند «تاریخ، شماره، پیوست» که با توجه به فایل های آماده برای نامه نگاری های اداری، بر روی سربرگ چاپ نمی شوند و تنها فضای لازم برای چاپ آنها توسط چاپگرهای رومیزی در سربرگ پیش بینی می شود. همچنین عناصر بصری تزئینی دیگر. بطور معمول محل قرارگیری آرم و عنوان در بالای سربرگ پیش بینی می شود، این مورد به ویژه در سربرگ های ادارات دولتی بعنوان یک اصل رعایت می شود. اگر چه طراحی اوراق اداری در سایر موارد طراح می تواند با توجه به روحیه و محدوده ی فعالیت سفارش دهنده، مکان مناسب برای قرار گرفتن آرم و عنوان را تعیین کند.

کارت ویزیت:
کارتی در ابعاد استاندارد ۵×۹ سانتیمتر است که بر روی مقوا با گراماژ گوناگون ارائه می شود.طراحی اوراق اداری کارت ویزیت در حقیقت نخستین مانور تبلیغاتی برای یک موضوع است. (بویژه برای اشخاص حقیقی) عناصر بصری که بطور معمول در کارت ویزیت قابلیت حضور دارند عبارتند از: نشانه و عنوان، مختصری از محدوده فعالیت و نشانی. طراحی اوراق اداریافقی یا عمودی بودن کارت ویزیت بستگی به چگونگی تصاویر و نوشتار آن دارد. در طراحی گرافیک کارت باید محدوده ای خالی از عناصر نوشتاری و تصویری پیش بینی شود تا گرفتن کارت از آن قسمت انجام گیرد.

پاکت نامه:
ابعاد پاکت نامه معمولاً متناسب با ابعاد سربرگ (A4) تعیین می شود. بهتر است ابعاد پاکت مورد نظر طراحی اوراق اداریدر حالت بسته شده، یک سوم ابعاد سربرگ به اضافه ی شش میلیمتر (پهنا و بلندا) باشد.
پاکت نامه نیز دارای نشانه و عنوان است و درج نشانی بر روی آن الزامی است.طراحی اوراق اداری محل قرارگیری نشانه و عنوان معمولاً در نیمه ی سمت چپ و بالاست. نشانی نیز قاعدتاً در پایین سمت چپ قید می شود. چیدمان عناصر موجود در پاکت نامه بیشتر در حالت افقی انجام می گیرد.


برای خدمات چاپ و طراحی با ما تماس بگیرید


گرافيک,گرافيک کامپيوتري,دانلود,عکس,وکتور,فتوشاپ,آموزش فتوشاپ,فونت,طراحي کارت,اسليمي,آرم دانشگاه,تصاوير بک گراند,ايلوستريتور,افترافکت,کليپ آرت,دانلود آلبوم,دانلود براش,گل,آيکن,سربرگ,لوگو,پلاگين,graphic,gfx,persian,cg,computer graphic,stock images,icon,photoshop,vector,free photo,download,free eps,photoshop brush,icons,free clipart,vector art,download,graphic design,logo رشین گرافیک نگاره عکس هنر گرافیک گرافیک سنتی تصویرسازی گرافیک سه بعدی رایانه ای گرافیک دو بعدی رایانه ای گرافیک و چاپ عکاسی نگارگری و مینیاتور نقاشی طراحی خوشنویسی و خطاطی مجسمه سازی صنایع دستی طراحی صنعتی طراحی پارچه و فرش